۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰

حسینی اراکی خبر داد:

طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در بقاع متبرکه کرمانشاه اجرا می شود

طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در بقاع متبرکه کرمانشاه اجرا می شود

کرمانشاه- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی صبح یکشنبه در نشست خبری، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های مختلف و متنوعی را در سطح استان اجرا خواهد کرد.

وی افزود: یک روز قبل از ماه مبارک رمضان مراسم استقبال در بقاع متبرکه استان از جمله امامزاده احمد(ع) سنقر، امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان، امامزاده مهدی (ع) هرسین، امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور، امامزاده حسن (ع) حمیل و همچنین غبار روبی این بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

حسینی اراکی از اجرای طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستان در ۱۷ بقعه متبرکه استان از ۲۷ خرداد تا ۱۳ مرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه با استقبال خوب از این طرح در سال های گذشته اختتامیه این طرح از ۱۳ تا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اعزام ۱۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، افزود: در طرح نشاط معنوی برنامه هایی همچون اعزام مبلغ، آماده سازی فضا و مراسم افتتاحیه، برنامه های تربیتی و اخلاقی برای دانش آموزان و والدین به صورت هفتگی، برنامه انس با شهدا، اردوهای فرهنگی و تفریحی به صورت جداگانه برای دختران و پسران و اجرای آزمون از دانش آموزان شرکت کننده در این طرح، برگزاری مسابقات فرهنگی و کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۴ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: برپایی خیمه های معرفت، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، سخنرانی مبلغین به صورت روزانه، برگزاری مراسم شب های قدر، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری کلاس های تفسیر توسط ائمه جماعات شهرستان ها، ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم یک ساعت قبل از افطار از جمله برنامه هایی است که در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

حسینی اراکی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و بین المللی، برگزاری مراسم روز جهانی قدس در هفته آخر ماه رمضان در بقاع متبرکه و پس از آن ملحق شدن به عموم مردم، برپایی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی از دیگر برنامه هایی است که طی ماه مبارک رمضان اجرا  می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، با بیان اینکه در پایان ماه ماه رمضان نیز غبار روبی بقاع متبرکه و برپایی جشن عید فطر انجام خواهد شد، گفت: در ۳۰ شب از ماه مبارک رمضان نیز کسانی که در وقف نامه واقف مشخص شده اطعام می شوند که این کار ۱۵ شب توسط کمیته امداد و ۱۵ شب نیز توسط خود اداره اوقاف در بقاع متبرکه صورت می گیرد.

کد خبر 2778187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha